Fy fasen va jobbigt det är att rida ibland! Dagens lektion för Lotta var riktigt jobbig men väldigt behövlig efter en lång vila från träningar, har endast ridit hemma och man känner det att man behöver någon som tjatar "gör så, tänk på..". Jag är i alla fall en sån ryttare som behöver någon som sitter och tjatar på mig och ger tips på hur jag kan förbättra min ridning.

Dagens pass var väldigt hårt pass för Zara. Hon var tvungen att arbeta med hela kroppen (även jag)! Hon var väldigt lat i början men sen när vi började sätta press på henne så ville hon gärna försöka att springa iväg. Man måste ju testa allt ;) Vi arbetade mycket med att få henne mitt under sig genom att flytta henne. Vi red lite LA:P1 övningar för debuten kommer ske snart, mer om de senare. Man rider först öppna hela långsidan sen  in vid A till B och gör sluta och tvärt om i andra varvet. Det gjorde hon riktigt bra trots att vi inte har tränat så mycket på detta. Sen galoppen var ju inte jätte bra i början men sen blev den riktigt riktigt fin (specillt i höger varvet) och man ska ju sluta när den är på topp! Lotta tyckte även den såg riktigt bra ut.

Dom som har följt mig och Zara vet hur mycket vi har jobbat och slitit med höger galoppen innan var det mer som sken men nu är den jätte fin och min favorit galopp!
(Hitta en liten bild på FB)
Ha det grymt och lycka till med erat 2015

Kommentera

Publiceras ej